tisdag 2 november 2010

Filmer

Gissa vad? Jo, jag har faktiskt hunnit med att se några filmer på sistone. "Kick Ass" såg jag förra veckan och den var faktiskt väldigt bra. Jag trodde att den bara skulle vara larvig, men så var det inte alls. Och den lilla tjejen (Chloe Moretz) i en av huvudrollerna imponerade stort.

Sen såg jag även nya "Robin Hood" och även den var bra (dock inte toppen). Men så är det ju väletablerade skådisar, stor budget och en välkänd regissör med i leken.

Idag har jag hunnit med hela 2(!) filmer! Och båda positiva överraskningar! Jag hade inga förväntningar på vare sig "the Runaways" eller "Remember me" men jag blev imponerad av båda faktiskt. I bägge filmerna finns det ju Twilight-stjärnor med. I den förstnämnda spelar Kristen Stewart och Dakota Fanning och jag kan erkänna att jag först tänkte på deras Twilight-karaktäerer Bella och Jane men det glömde jag snart bort. Filmen var faktiskt väldigt medryckande. I den andra filmen, "Remember me", spelar Robert Pattinson men även fler kända ansikten är med; Lena Olin (ursnygg här) och Pierce Brosnan. Jag hade hört att filmen skulle vara bra, men jag tänkte lite i smyg att det nog är Twilight-fans som bara tycker att Pattinson är het. Så fel jag hade. Vill inte avslöja något av handlingen, men filmen var bra. Riktigt bra.

Inga kommentarer: