tisdag 26 augusti 2008

Blå citron

Idag har humöret åkt bergochdalbana. Halvkaos på jobbet, drack kaffe för teet var slut (blir verkligen påverkad av koffeinet...), åt alldeles för mycket godis (det bjöds på det på jobbet och jag kunde inte säga nej och sen kom samvetet...), tvivelaktiga ursäkter hemma från en familjemedlem (inte mannen dock som tur var) och vänner på besök.

En topp var ju så klart att Maja hade besök från sin kompis Minou och Minous mamma Mia. Maja fick en jättefin tunika/klänning från dem i försenad födelsedagspresent. Jättefin var den! Bilden på klänningen är suddig, men man ser ändå ungefär hur den ser ut. Bondelid och allt :)


En deppig sak är att jag idag verkligen fattat att min älskade lillasyster inte kommer bo nära mig mer. Inte nog med att storasyster bor i Stockholm, nu ska lillasyster till Göteborg. Jag är jätteglad så klart att de går sina egna vägar, men hur ska JAG klara mig (ego...)? Min lillasyster och jag är tajta ju! Och Maja är så förjust i henne... Blir ledsen bara jag skriver om det... Jag tror att jag inte gillar förändringar. Kan det vara så? Helst vill jag ha två olika liv från tre skeden av mitt liv:

1) Jag är liten och bor hemma hos mamma och pappa. Alla systrar bor hemma. Mormor och morfar lever och vi äter bär i deras trädgård och badar i sjön i närheten av deras hus. Hemma mumsar vi körsbär direkt från trädet och har vattenkrig med grannbarnen.

2) Lever i nuet och har det precis som nu! Jag trivs med mitt liv. (Men jag vill ha tillbaka min "icke-förfallna innan mammakropp". Hah hah!)

Dags att ladda inför morgondagen. Då ska jag välja att se allt från den ljusa sidan. Förändringar är bra, eller? "Låt inte gårdagen ta för stor del av dagen."

1 kommentar:

Anonym sa...

Systra mi! Vi kommer alltid att vara tajta vare sig jag bor i Eskilstuna eller i Göteborg. Bara det att bor jag i Göteborg så kommer du att få en ännu gladare syster :P Kommer att sakna dig med när jag flyttar, men jag vet att det fortfarande kommer att vara likandant mellan oss. Du är ju som sagt min bästa vän :D