söndag 31 augusti 2008

Så mycket censur

Hm... när kan man vara riktigt ärlig? När jag skrev dagbok för flera år sedan skrev jag inte precis ner allt. Vissa saker "kodade" jag ifall någon annan skulle råka läsa... Nu när jag skriver blogg så kan jag inte heller skriva helt fritt: delvis har jag ett jobb med ganska mycket tystnadsplikt, dels så censurerar jag mina egna tankar ibland... Dilemma... Hur ärlig är en blogg egentligen? Hur ärlig är min blogg? Har lillasyster och mannen genuinare texter än jag?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm...genuinare texter vet jag inte om man kan kalla det. Jag skriver ju som det är och det jag inte kan skriva om pga av diverse anledningar undviker jag att nämna. Så man kan i princip säga att allt jag skriver är äkta, men ibland tråkit eftersom att de smaskiga detaljerna saknas :P
Hehe....det är det man har en anonym blogg till ;)

Pierre Pocs sa...

Har också ett jobb med tystnadsplikt. Men det är inte mitt jobb jag bloggar om, utan om mitt intresse för foto. Vad bloggar du om? Men okej klart Eva och jag skriver jävligt genuina texter ;)

leapox sa...

Hm... kanske lägga ner min blogg. Jag har inget speciellt tema som du Pierre. Visste inte att man ska ha det... Jag gör som alltid, skriver om det jag känner för och ibland skulle jag vilja skriva om det som händer i mitt liv 45h varje vecka. Men jag kan ju inte det...

Pierre Pocs sa...

Oj! Vill jag säga något, så gör jag det på ett eller annat sätt. I min blogg, på hemsidan eller i IRL. Känner jag att det är privat eller inte passar så ska det inte ut på nätet alls. Lätt som en plätt. Just nu sitter jag och kollar om Komvux har kurser i Konstruktiv Kritik ;)