torsdag 26 mars 2009

Stopp!

För mycket saker att göra ju! En hel del roligheter så klart - men den eviga frågan är hur jag ska hinna med allt... och samtidigt vara en god mamma åt lilltösen och en sköning fru åt mannen samt en god kamrat. Hm... kanske ska jag se "Desperate Housewives" och se till att få några tips. Eller förresten - de har ju inte heltidsjobb eller så har de det men med kaos i vardagen...

Men jag ska inte klaga: mycket roligt på g som sagt. Fira storasyster som fyller 35, bada bastu och sjunga karaoke med vänner och familj, bjuda över gamla kollegor på middag. Och egentligen är det jättekul att rätta uppsatser, men det är 60 (!) st som jag ska gå igenom och min syn är tyvärr inte den bästa... Ser kanonbra ibland men för det mesta är det lite suddigt. Men jag måste hålla ut - det är mina cortisondroppar som ställer till det. Och de dropparna ska jag köra med i två månader, 4 gånger per dygn. Hah hah, undrar om de nationella provuppsatserna kan vänta så länge? Min kollegas ordspråk "låt rättningshögen växa tills eleverna glömmer bort den" fungerar ju tyvärr inte på ett så seriöst moment vars resultat t.o.m ska skickas in till Skolverket...

Inga kommentarer: