onsdag 8 april 2009

Kalastrixande

Sitter och photshoppar idag. Använde mig av lite kort från Paulinas 35-årskalas som var för några veckor sedan. Skulle egentligen gjort en helt annan effekt på Maja & Linneas bild, men så blev det en svartvitt.


Vet ni, fisken är död!? Boostade upp färgerna rätt mycket (LAB-färg och vred sen om i kanalerna a&b). (Pierre tog den här bilden - men jag trixade med den.)


Jättefint kort på födelsedagsbarnet MEN oj vad dåligt taget. Vet inte vad som hände med kamerakvinnan egentligen. Försökte trixa lite i raw-filen, men behärskar inte riktigt den tekniken än. Gjorde mitt bästa, men det blev inte så bra. Därför beslöt jag mig för att ge bilden en lite gammaldags känsla. Jobbade alltså enligt kortets förutsättningar på min nivå. Lite sepia med lila ton...

Inga kommentarer: