fredag 10 april 2009

Påskmys!

Igår, skärtorsdag, åkte jag och Maja upp till Stockholm med tåget för att mysa lite med Pierre (som jobbade halvdag). Vi gick till Stockholms Stadsmuseum och såg bl.a. en utställning om film med Stockholm som "huvudperson". Det var en hel del grejer från Stieg Larson-filmerna (ettan som går på bio och tvåan som spelas in) och en massa annat intressant. Sen gick vi så klart även en runda på stan - jag vill också ha en saluhall! & jag vill också ha inredningsbutiken Stockhome här i stan! & en sak lärde jag mig... jag vill inte äta sushi på den mongoliska restaurangen vi besökte. Den mongoliska maten var kanongod, men sushin var gjord utan hjärta och själ. Efter att vi klivit av tåget tog vi en fika hos svärmor, trevligt med lite impulsbesök, tycker jag.

Idag, långfredag, åt vi en enkel påsklunch hemma och därefter städade jag och Maja ur bilen. På kvällen kom mamma och pappa på middag - mysigt! Jag bjöd på en påskinspirerad toast skagen med ägg, fläskfilé sambal oelek med hasselbackspotatis och ärtor samt en bärig vit choklad-efterrätt. Det blev en lyckad och god middag. Maja var nog den enda som inte åt sig mätt, för innan hon skulle lägga sig åt hon fyra råa prinskorvar...

Imorgon fortsätter påskfirandet med en fika hos svärfar. Glad påsk!

Inga kommentarer: