söndag 29 augusti 2010

Söndag

Poppar Electric Banana Band för min lilla Leo som preis somnat i min famn. Han verkar digga musik! Resten av familjen är uppe och sover än. Det är mannens sista dag hemma, nu är hans 10 pappadagar slut, trist. Vi har i alla fall myst ordentligt de tå veckor som Leo funnits hos oss.

Funderar på om jag ska gå med i fotosöndag eller ej... Har ett kort för dagens tema ("trappa") klart, men vet inte om den är så himla bra. Den blev mer rolig så att säga. Återstå att se hur jag gör. Måste ordna ett flickr-konto om jag ska haka på. Men det kan vara en kul grej och en himla bra anledning för mig att börja använda vår andra äldre systemkamera igen (den nya kameran är så klart paxad av mannen). Nu har jag blivit så bekväm med att använda IPhonen eller min mindre kompaktkamera... Fram för mer teknik; det är på tiden att jag lär mig vad slutare och bländare och ljus etc gör för skillnad på ett foto.

1 kommentar:

Niklas Györi sa...

självklart ska du hoppa på fotosöndag. :)