torsdag 10 februari 2011

Självbild

Innan söndag ska jag helst fota något med tema "självbild". Egentligen är jag ju en glad människa. Men just nu känner jag mig bara så låg. Stundtals alltså. Jag är ju ändå glad också. Tänkte fota mig med en stor soppsäck över huvudet, men då kanske folk tror att jag har stora problem. Usch usch, vad svårt det här med självbild.

Hur ser jag mig själv? Hur ser andra mig? Främst nu är jag en mamma som kämpar för att se och hinna med sina barn, sina underbara barn som är en stor glädje i tillvaron. En som vill vara en stöttande fru i en svår situation (jag HATAR sjukdomar. Vill inte ha en endaste sjukdom/sjukdag i hela min familjs tillvaro någon mer gång). En som försöker ha ro i kroppen att läsa igenom en bra bok hon fick av en god vän i födelsedagspresent i oktober. En som vill gå ned alla gravidkilon för gott. Men har de sakerna något med självbild att göra?

Vi får se vad jag lyckas hitta på till söndagens foto. Jag hoppas det blir en uppåtbild.
















4 kommentarer:

Heini sa...

You are just PERFECT! <3
Känner likadant. Nu får det vara nog med alla sjukdomar, krämpor, klagomål... Längtar till våren!!
Och önskar att dygnet hade 48 timmar...Man gör så gott man kan och jag VET att du gör 1o gånger mer än vad du egentligen behöver. Så mycket för andra att du oftast glömmer bort att ta hand om dig själv. Men kom ihåg - mår mamma bra - mår alla bra! Och oroa dig inte för kilona. DU ÄR VACKER SOM DU ÄR!

leapox sa...

Men så rar du är, som alltid, kära Heini. <3 Tror med att lite vår på det här skulle lätta upp. Kram!

Chris sa...

Men jag visste inte att du hade en blogg. Så glad att jag hittade den. Och det där med självbild är knepigt. Det finns ju inte ett svar utan massor.

leapox sa...

Sen uppföljningskommentar från min sida, Chris... Kul att du hittade hit. Har kikat in på er blogg med några gånger - och ska bli bättre på att kommentera! :)