söndag 20 februari 2011

Skräck

Veckans fotosöndagstema är skräck. Och jag är faktiskt väldigt mörkrädd. Jag tog med mig familjen på en kort biltur till Torshälla för att fota veckans bidrag. Barnen satt i bilen och lyssnade på musik och jag och maken tog en 20 meter lång promenad till där skogen börjar. Pierre gick och fixade med blixten vid ett träd och jag knäppte lite kort i omgivningen. Nu blev det ingen blixtbild som blev utvald till den här veckan, för de blev helt enkelt inte lika bra. När vi väl var tillbaka till bilen efter max 5 minuter så sa Pierre att han tappat blixtfoten. "Du får gå och hämta den, Kati." "Aldrig. Inte själv." svarade jag. Trots att bilen var inom synhåll. Plus att jag visste var jag skulle leta. Neheps, mannen fick följa med, så klart. Är ju alltför lättskrämd i mörkret... När ska jag växa upp?

Fear of the Dark">

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Katti för komentaren i artbloggen. Och skoj att du har en blogg. Den skall jag läsa mer av.

//Masja

leapox sa...

Tack Masja! Tycker du är superduktig och kreativ.