söndag 29 maj 2011

B-rus

B-rus
Idag var en bra dag. Jag fick frukost serverad på denna mors dag- morgon. Därefter åkte vi för att fira min mamma och så klart pappa som fyller år imorgon. Vi blev bjudna väldigt god mat och gott fika. Därefter tog vi även en promenad till Tekniklekparken, så att barnen fick leka av sig ordentligt.

Många i min familj blev inblandade i min fotosöndagsbild. Jag beklagade mig lite att mina idéer till temat "brus" redan blivit fotade av andra och då kom min mamma på den briljanta idén att fota en missbrukare och dennes b-rus. Först spånade vi på en ölfylla, sedan kanyl i armvecket och ett bälte på överarmen. Till slut kom jag på att ett par linor på en spegel vore schysst. Pappa och mamma hittade en dollarsedel och alla vuxna på kalaset (dvs mamma, pappa, Pierre, Paulina och jag) letade efter det perfekta kreditkortet. Pierre tänkte så klart på ljuset och ville hitta ett skönt rött tyg för att skapa fint ljus. Mamma och Paulina hittade ett. Det var hur som helst kul att alla blev så engagerade! Till slut blev det så att fotot som blev taggat till fotosöndagsgruppen blev taget med en iPhone, helt enkelt för att det skulle ta alldeles för lång tid av dagen att åka hem och fixa med bilden. Men ursprungsbilen med dollarsedel och kundkort finns kvar på ett minneskortet.

Efter visiten hos mina föräldrar lämnade jag av en Pierre med huvud- och nackvärk och for vidare med barnen till Lina och Erik på fika. Det var ett trevligt besök, med gott fika även där. När vi väl var hemma så bjöd även Cassie på fika med hembakta muffins. Gott det med, men med allt fikande idag tror jag att jag snart rullar fram... Kanske skulle jag behövt boka dubbelsits till mig till resan jag precis bokat till Budapest i sommar!

Inga kommentarer: