torsdag 5 maj 2011

House of Night

P.C och Kristin Cast har skrivit en serie som heter "House of Night". Det är en serie ungdomsböcker som jag fastnat för totalt. I dagsläget är åtta böcker utgivna, men hela tolv böcker ska ingå i serien totalt. Fantastiskt!

Min styvdotter fick den första boken "Vampyrens märke" i julklapp 2009. Så någon gång förra året läste jag den första boken, på svenska dock. Sedan var jag till biblioteket för ett par veckor sedan och lånade bok nr två och tre på engelska. Och det innebar att jag låg och fnissade och mös en hel del. Precis som med Twilight, även fast den här serien är annorlunda och huvudpersonerna inte är lika pryda.

Just nu har jag en paus med serien, eftersom bok nr fyra är utlånad! Den ska återlämnas idag, så jag håller tummarna för att det verkligen en är skötsam person som har den hemma. Väntar ivrigt på att få ett sms från biblioteket. Jag har i alla fall laddat med de efterföljande böckerna.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: