lördag 27 juni 2009

Gräsänkan

Nu är jag ine på min andra natt som gräsänka. Pierre och Cassi är på Metaltown denna helg. Maja sover och jag sitter uppe med katterna och datorn och känner den svala luften från det öppna fönstret friska upp mitt huvud. Skönt.

I fredags var jag och Maja på min kusin Belles 6-årskalas. Helmysigt var det! Jag ska försöka få in en bild på födelsedagsbarnet snart. Sen fick Maja nya kläder från Belle och min faster. Kul att ha något som ingen annan har här (kläderna är inköpta i USA). Maja är riktigt nöjd "jag älskar mina nya kläder", sa hon idag. Så tack, Pia, om du läser det här ;).

Idag har vi ätit Slagstaglass med mamma och pappa och bara tagit det lugnt. Mysigt. Annars har dagen varit hellugn. Det jag hållt på med två kvällar i min ensamhet är att jag läst "Midnight Sun" på Stephenie Meyers hemsida. Det hela är ganska tragiskt: Vad som skulle blivit en bok har nu på obestämd tid blivit lagd på is. ("Midnight Sun" är Twilight skriven ut Edwards synvinkel - Twilight är skriven ur Bellas synvinkel.) Eftersom någon spritt ut ofullständiga kopior av Meyers verk tappade hon lusten att skriva klart boken. Det hon gjort är att hon själv lagt ut det som någon innan henne spritt ut på Internet - så att hennes fans inte skulle begå den olagliga handling det vore att tanka hem den stulna versionen. Väldigt fint gjort av henne, men jag hoppas att hon väljer att slutföra sin bok. Jag vet att jag inte är ensam om att vilja läsa mer... I min längtan efter lite mer Twiligt och efter min bredaxlade älskade man postar jag den här sköna låten "Flightless Bird, American Mouth" av Iron and Wine. Enjoy...

Inga kommentarer: