måndag 22 juni 2009

Hostan

Min lilla tös har varit hostig och snuvig länge. Men igår så vägrade hostan ge sig - Maja hostade konstant. Till slut spydde hon pga hostan och blev helt plötsligt jättetrött. Efter att ha vilat i en halvtimme var hon helt enkelt inte sig själv. Hostade och var så svag, så vi åkte till akuten. De tog blodprov, halsprov, tempen, lyssnade på hjärtat och kikade in i öronen. Det enda som de kunde säga var att halsen var röd och irriterad (men det var inte halsfluss). Så idag får vi hämta ut hostmedicin men mysteriet fortsätter alltså. Det kan vara allergi - kvalser, pälsdjur, pollen (men det kan vi kolla upp i höst pga att det kan bli felaktigt pollenprov nu i högsäsongen). Det kan vara dagisbaciller som kommer och går... Jag hoppas på det sistnämnda - allergi är inte att föredra.

Eftersom Maja var så duktig med doktorerna igår så får hon göra vad hon vill idag. Så vi har gjort halsband, för stunden leker hon med leklera och så har hon beställt ett storpack med piggelin. Allt detta med Playhouse Disney i bakgrunden, så att hon inte ska missa när hennes favorit "Små Einsteins" kommer. :) Hoppas hon kurerar sig fort så att vi kan njuta av sommaren till max!

3 kommentarer:

Pierre Pocs sa...

Och glass i massor :)

Unknown sa...

Hej Kati! Har läst i både din och din mans blogg om era ögonoperationer, och måste bara fråga hur dina ögon känns idag? Jag har varit i kontakt med samma ställe där ni gjorde er operation, dock motsvarande klinik i Stockholm, men fegade ur innan jag gjorde undersökningen.

Med facit i hand - var det värt det? Skulle du rekommendera metoden? Jag har ungefär samma synfel som du hade (enligt vad jag kunnat läsa i din mans blogg) och längtar SÅ efter att bli fri från glasögon och linser!

Mvh Anna

leapox sa...

Hej Anna! Jag ska på undersökning senare idag faktiskt, så då får jag höra vad ögonläkarna säger om mig... (skriver om det sen). De är ju tvärsäkra på att jag kommer att ha fullgod syn. Just nu så ser jag fortfarande lite suddigt ibland och inte så skarpt som jag hoppats på - men läkningstiden är olika. Jag behöver dock inga glasögon som hjälpmedel - vilket ju var själva målet.
Själva metoden kan jag rekommendera - men var beredd på att det gör ont (som att ha grus i ögonen) några dagar efter (men man får smärtstillande). Min man har höksyn och det hade han redan efter ett par veckor - lite orättvist... :)
Jag är glad att jag inte gjorde min operation någon annanstans för de var/är jätteproffsiga på Ögonlasern. Det enda kruxet är som sagt att jag inte ser "perfekt" ännu - men det kommer säger de... (jag tror det har med den här metoden att göra: den är skonsammare än andra metoder, men läkningen tar längre tid)
Lycka till!