fredag 14 maj 2010

Våren

Länge har jag väntat på våren och nu känns det verkligen att den är här! Inte för att det är så varmt just nu, men träden har blivit gröna och jag har mer lust att göra saker! Nog för att jag är ganska trött på kvällarna, men efter en power nap så har jag mycket energi kvar.

Idag var jag, Maja och Pierre till Parken Zoo för att promenera trots det trista vädret. Och imorgon ska vi dit igen med en av Majas bästa vänner och hennes familj. Det kommer dessutom att bli fint väder imorgon, sägs det. Det känns verkligen lyxigt med denna långhelg, man hinner med mer än annars. Som i onsdags, då började jag och Maja långhelgen med ett besök till Vattenpalatset (slutar tidigt på onsdagar). Igår var vi till mina föräldrar och åt lunch och myste. Och sedan Parken två dagar på raken. På söndag ska jag väl försöka få till lite jobb också... helt ledig är jag ju inte... men just nu så låtsas jag i alla fall som det!

1 kommentar:

Pierre sa...

Har varit en riktigt skön helg och i lördags var det ju rena högsommarvärmen. Riktigt kul att ha kort till PZ i sommar :) Puss