lördag 7 februari 2009

Mrs Housewife/Tangofrillan

Imorgon kommer det folk hit och jag håller på och förbereder mina bakverk. Vad sägs om kladdkakor med smakerna dumlekola och hallon/lakrits? Hoppas de blir goda!

Igår var jag på fest med jobbet. Vi hade tema "Mexico". Trevligt var det och vi skulle vara utklädda. Jag drog till med världens tangofrilla (bakåtslickat), som jag ibland dolde med en gammal 70/80-talsscarf med fransar. Billiga stora örhängen hade jag med och kraftig sminkning (det enda som inte riktigt var utklätt var min nya tröja, men den passade in med min outfit). Men jisses vilka komplimanger jag fick! Jag var alltså utklädd, men många tyckte att jag ska köra bakåtslickat jämt, haha. Scarfen var fin och många mindes tillbaka på deras ungdomstid... & t.o.m örhängen blev positivt kommenterade. Man undrar ju om kollegorna tycker man ser ut som en grå trist mus annars, med tanke på deras kommentarer... Jag är ju knappast en tangomadam med mina små pärlörhängen eller små pilgrimsörhängen, mascara och knappt igenomkammat hår... Men jag är alltid ren! Hah hah!

Ugnen kallar...

2 kommentarer:

Pierre Pocs sa...

Det luktar gott om bakverken i alla fall. Kanske smyger ner i natt och bullemistar ;)

leapox sa...

Strängt förbjudet! Men imorgon efter kl 14...