lördag 28 februari 2009

Planer!

Dagens tankeklotterplank:
I augusti ska vi med mitt arbetslag till Krakow! Åker med RyanAir från Skavsta, transfer till centrum, bor på ett centralt hostel under tre nätter, inträde till Auschwitz förbokat. Allt detta för UNDER 2,000 kr per skalle. (Men jobbet betalar - därav vandrarhemsstandarden, men jag klagar ej!).

Idag ska vi köpa säng till Maja! OM inte det händer något oförutsett. Ska bli så mysigt för lilla Majsingen. "Vi måste bära upp min säng", säger hon nu när jag nämner sängen. Lilltösen kollar på sin favorit Dora för tillfället. (annars är det Gustaf, Tingeling, Lilla Prinsessan och BogglyWoggly(?)-figurerna som gäller. Gustaf är dock Majas största bigadoraste festaste favorit.)

Oj oj, Dora tog slut på TV:n. Hur ska jag förklara detta för en bestämd och ledsen liten dam? (Jag vill titta Dora *snyft* NUUUU!!!)

1 kommentar:

leapox sa...

Det där konstiga barnprogrammet med OgglyWogglisar som Maja gillar heter "I drömmarnas trädgård". Några av karaktärerna är Daisy, IgglePiggle och Makka Pakka... O Dora-krisen löstes med en Gustaffilm. Maja sitter jus nu i mitt kn och är glad igen. Varje gång gråter hon när vi ser på Gustaf, för Gustaf är ledsen vid ett tillfälle. Söta Maja!