fredag 1 maj 2009

Frustrerad

Jag läser ju en väldigt bra kurs i digital bildbehandling. Jag har gjort alla lektioner och påbörjat mitt examensarbete två gånger (man ska lämna in tre bilder som man antingen har bildbehandlat på samma sätt, t.ex. svartvitt eller ett tema som man bildbehandlar på olika sätt).

Mitt första försök var "Tema Vinter". Jag började med en bild på mannen tagen i Sälen. Men så blev det inget med det, mycket på grund av att jag inte hade tre bilder som jag tagit ut och snöflingor överallt ställde till lite problem.
Mitt andra försök hade "Tema En Tonårings Kärlekar". Jag började bildbehandla en bild på Cassi och hennes kille Emil. Den blev jag faktiskt nöjd med, även fast min man tyckte att jag snålade med bildbehandlingen. Men jag la ner mycket tid på att fixa till hud, hår, ta bort störande element, fixa färger etc. De andra två bilderna skulle varit ett på Cassi och Pierre och ett på Cassi och Maja. Men... vad hände? Datorn kraschade och jag hade inte tagit back-up på vare sig Vinterbilden eller Cassibilden! Vill inte börja med dem igen (för jag tror orginalen finns kvar på en extern hårddisk).

Nu har jag bestämt mig - jag ska jobba med "Tema Staden". Jag vill ta en bild från gräshöjd på Bolinder Munktell-hotellet från andra sidan ån. Sen ska jag ta en standarbild på Klosters Kyrka med ett vackert blommande körsbärsträd i förgrunden. Sen ett på nedbrunna Hotell Statt. Några reservbilder lär jag kunna ta också. Vill nog faktiskt ut och fota idag! Måste lämna in mina examensuppgifter snarast! Jag har redan fått ok att ta ut 5 dagars ledighet för att jag gjort denna kurs. Trist om jag inte lyckas genomföra kursen och dagarna dras tillbaka. Dessutom skulle mitt ego få sig ett rejält törn om jag inte blir klar. Go go go!

Inga kommentarer: