tisdag 12 maj 2009

Twilight


(bilden är hämtad från Los Angeles Times)

När sommaren nu närmar sig har jag bestämt en sak... jag ska läsa Twilight-serien. Jag bara måste göra det, av flera olika skäl.
1) Filmen var så jäkla bra. Jag föll pladask.
2) Jag vill läsa en del ungdomslitteratur i och med mitt yrke. Det var tack vare jobbet som jag och därefter lillasyster blev Harry Potter-tokiga.
3) Jag älskar att läsa (har alltför sällan tid till det dock).
4) Alla bokrecensioner jag läst det här året som handlar om Twilight-serien har höjt böckerna till skyarna.
5) Jag strävar alltid efter att uppdatera min engelska.
6) Romantik och spänning kan väl inte vara fel???

Skolans bibliotekarier ska boka böckerna till mig över sommaren. Ser fram emot läsning nu!

3 kommentarer:

Pierre Pocs sa...

Och kanske plugga lite om upphovsrätt, återpublicering och källhänvisning? ;) Nää jag bara skojar. Den debatten har blivit för mycket. Puss baby ;)

leapox sa...

Joo,, jag vet... tjuvade bilden... :/

leapox sa...

Men nu har jag skrivit källan i alla fall... :)