lördag 5 september 2009

Home Sweet Home

Nu är jag hemma igen! Underbart! Men vilken kanonresa jag har haft! Har på sätt och vis förälskat mig i Berlin - som verkligen bjuder på mångfald. Jag ska lägga upp bilder snart, men kan ju redan avslöja att jag varit upp i Fernsehturm och fikat (207 m upp), besökt det helt fantastiska riksdagshuset (något som jag rekommenderar alla som ska åka till Berlin - mitt hetaste tips!), sett East Side Gallery som är en 1.3 m lång utomhuskonstutställning på den gamla muren, flanerat på Ku'damm, Alexanderplatz och Unter den Linden, sett majestätiska Brandenburger Tor, Siegessäule, Olympiastadion och Schloss Charrlottenburg. Dessutom besökte jag Pergamon Muséet och det Judiska Muséet och en privatskola! Hunnit med mycket skulle man kunna sammanfatta det med.

Näst på schemat är mys med familjen. <3

Inga kommentarer: