söndag 17 januari 2010

Helg, helg, helg

Vilken skön helg jag har haft! Tyvärr så hann jag/vi inte med allt vi ville, men lagom mycket blev gjort. I fredags var det hemmamys med Let's Dance. På lördagen åkte jag, mannen och Maja till badhuset. Maja var först ganska rädd, men det släppte sedan och hon njöt verkligen av timmarna där. Det första hon sa imorse till Pierre var "du och jag ska simma igen nästa gång vi åker till badhuset". Så söt. Vi har faktiskt varit jättedåliga på att åka till Vattenpalatset, men det kanske blir ändring på det nu.

Idag åkte vi iväg och köade för spruta nr 2 (för Majas del). Nu är hela familjen helt garderad mot svininfluensan, skönt. Efter sprutan hade vi en gammal hederlig lunch på ett gatukök. I vår gamla kvartersgrill, för att vara exakt. Det var verkligen inte så att vi har saknat den maten, men vi kände för något snabbt och ibland orkar man inte köa på alla populära hamburgerbarer. Efter den onyttiga lunchen blev det en sväng till vackra Sundbyholm. Vi vågade oss faktiskt ut på isen också. Och Maja åkte stjärtlapp för första gången i sitt liv. Hon gillade det verkligen, men kommer så klart inte att byta ut pulkan för det. Lite bilder finns på min mans hemsida.

Väl hemma har jag försökt få ordning på Majas rum. Vet inte riktigt om jag lyckades, behöver nog köpa lite smartare förvaring. Lite mer myspys blev det dock, för jag hängde en liten nätt ljusslinga runt hennes fönster.

Nu inväntar jag kvällens långfilm på TV4; Johan Falk. Den filmen som visades förra veckan var faktiskt riktigt bra, hoppas kvällens håller samma klass... Hur som helst så har kommer jag att njuta av en ledig kväll med kattkurr och te.

Inga kommentarer: