tisdag 16 mars 2010

London 2010


Nu är jag och Cassandra incheckade på flyget till London! Vi åker dock först på lördagmorgon och flyger tillbaka på tisdagkväll.

Det ska bli kul att få se London igen! Det är ju nästan två år sedan som jag var där sist. Det här blir min femte resa dit, så jag har hunnit se mycket. Men än finns det massor kvar att se och göra! Cassi får bestämma vad hon vill fokusera på, för jag har som sagt hunnit med mycket tidigare. T.ex. varit till Camden tre gånger, upplevt Madame Tussaud's och National Gallery två gånger, sett London Dungeon, Phantom of the Opera, Cabaret, MacBeth på Globe teatern och mycket mycket mer! Jag har faktiskt till och med besökt Londons finska sjömanskyrka...

Jag hoppas att resan blir lyckad!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! Mitä kautta tilasit liput, saitko edullisesti? Olen useasti harkinnut Lontoossa käymistä. Osaat varmasti suositella jo jotain hotellia koska olet käynyt siellä useasti.

tv Pirjo

leapox sa...

Tilasimme RyanAir:in lentoliput edulliseen hintaan. Alle 1200 kr kahdelle henkilölle, mutta silloin meillä on vain yksi matkalaukku (15 kg) mutta kummallakin saa olla 10 kg:n "handbagage". Hotelli on aika halpa, http://www.lordshotellondon.co.uk/, mutta tilasin sen yhdeltä toiselta sivulta http://www.agoda.se/, sieltä saa hotellit halvemmalla kun hotellien omilta kotisivuilta. Transferit Lontooseen ja matkaliput siellä (TravelCard) kannattaa tilata etukäteen. Uskon että meidän reissu (lento, transfer, TravelCard, hotelli, aamiainen) kahdelle hengelle tuli maksamaan noin 5000 kr. Olen tilannut ja maksanut melkeen kaikki erikseen... Ja kyllä Lontoossa aika menee! :)

Johanna sa...

Hoppas ni får det riktigt bra!! Man är allt liiiiite avis :)