tisdag 30 mars 2010

Sjukling hemma

Min lilla Maja sa att hon mådde dåligt imorse. Hon sa att hon svalt en pärla och att det gjorde ont i magen. "Mamma, jag är sjuk", sa hon. Och jag trodde henne inte riktigt. Av två anledningar: hon vill inte gå till sin nya förskola lika gärna som till den förra. (Men när hon väl är där så trivs hon.) Den andra anledningen är att jag inte ville tro henne, för hon har knappt ens hunnit vara på sin nya förskola med två ögoninflammationer under samma månad (hon har gått på sin förskola sedan första mars).

Men tji fick jag! Strax efter att vi lämnat mannen till jobbet imorse så kan jag säga att vi fick vända hem. Och att jag nu har tvättat bilbarnstolsklädseln. Och två uppsättningar kläder. Stackars Maja, vinterkräksjukan är inte att leka med! Men som tur är så går den ju över så fort. Har vi riktigt tur så har hon redan haft sin värsta del och är redan på bättringsvägen... håller tummarna. Ska testa att ge lilla gumman lite blåbärssoppa och se hur det går.

Tråkigt förresten att Maja missar förskolans maskerad imorgon. Då skulle hon vara katt. Men nu får hon klä ut sig till påskkärring på lördag i stället då. Nu kallar min gumma på mig. Ciao!

1 kommentar:

Joakim Färdig sa...

Hej!

Bra blogg detta som jag nu lagt till i mina favoriter.

Ha De Gott / Joakim