onsdag 31 mars 2010

1-årskoll idag

Var till min optiker idag för 1-årskoll efter ögonlaseroperationen (epi-lasik). Jag var där för ett hålvår sedan och undersökningen idag visade samma resultat: fullgod syn om jag ser med båda ögonen. Ser jag med ett öga i taget så är det inte lika bra. Fullgod syn innebär att jag ser bra, men att det kan bli ännu bättre. Så efter att jag fött mitt andra barn i augusti, ammat färdigt och väntat ytterligare tre månader, ska jag på en ny undersökning. Och det troliga är då att jag får skrapa och lasra mina ögon igen. Min optiker sa att de som gör om ingreppet inte brukar tycka att det är lika obehagligt andra gången. Och det hoppas jag verkligen på! Jag blev ju lite smått chockad sist, trodde inte att jag skulle tycka att det var så obehagligt efteråt som jag tyckte. Jag brukar vara ganska tålig. Men som tur är så tar det bara ett par dagar och så är det finemang igen och känslan av att se bra utan linser och glasögon är underbar.

Epi-lasik är väl investerade pengar, trots att jag nu eventuellt behöver utsätta mig för detta en gång till... Längtar till det förbättrade resultatet, men inte själva ingreppet och de två dagarna efter.

Inga kommentarer: