fredag 26 september 2008

Kakbagaren

Nu har jag precis avnjutit en Piggelin i sällskap med min bonusdotter Cassandra. Hon har varit på väldigt pratigt humör och berättat en hel del om vad som hänt i hennes liv de senaste dagarna. Kul - men jobbigt - att vara 15. Om en vecka är jag dubbelt så gammal som hon är. Hah hah! Jag har faktiskt för 10 minuter sedan blivit klar med kakbakandet som jag hållit på med just för att jag fyller år och ska ha öppet hus imorgon. Gjorde två kladdkakor med smält choklad på och en stor "filkaka" (riktigt höstig sak med fil, lingon, kardemumma). Sen ska jag göra iordning chili con carne imorgon. Undrar nu om någon kommer! Har inte sagt till så många att det är imorgon och av de jag sagt det till är det redan några som tackat nej (pga sjukdom och resa). I värsta fall blir det en del matlådor och det är ju schysst det med!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Kati,
Satt och laste din blogg och tankte saga grattis i forvag. Hoppas att du far en fantastisk fodelsedag pa semestern.
Det ar sa kul att lasa era bloggar(Evuskas och din). Man haller sig underrattad...
Ha det bra,
Kram
Pia

leapox sa...

Tack tack! Vore kul om du med hade en blogg ju ;) Kram, Kati