lördag 29 november 2008

en hel massa saker...

Oj oj oj så skön dag det har varit idag! Först lite kort om igår och scary-festen. Det var riktigt trevligt och vissa kom med riktigt avancerade utklädnader, som Mervi som var "svarta änkan". Hennes son var Darth Vader, en gullig sådan. Maja ville inte sminka sig så hon fick vara ett spöke, men utan vitt ansikte. Vi lekte lite scary-lekar och åt lite läskiga grejer (hm... eldspett och godislarver etc).

Min lillasyster Eva stannade över natten och vad gjorde vi, om inte testning av spelet Lips till Xbox 360. Hade riktigt kul faktiskt! Fick över 4 miljoner poäng en gång, men jag måste erkänna att på en låt fick jag knappt ihop 500,000... Jag undrar om man ska ta med Xbox med Guitar Hero och Lips till Sälen då vi åker med hela min familj (dvs mina systrar med en respektive, syskonbarn, föräldrar, Maja, Pierre och Cassi). Jag tycker ju att det vore kul att enbart ta med sig sällskapsspel, men de två nämnda spelen är ju också sällskapliga. Risken är dock att Pierre och Cassi bara spelar bort vår vistelse. Och det är ju inte meningen. Längar hur som helst till Sälen! Bra initiativ av storasyster att dra ihop det hela!

Idag var jag, Pierre och Maja på spa tillsammans med Heini och hennes man. Det var hur skönt som helst! Vi hade bokat stället kl. 14-18, så det var inga andra där. Vi passade på att bubbla, basta, äta gott och få oss varsin massage (Maja skippade dock massagen...) . Jag kan verkligen tänka mig att åka dit igen! Men kanske med ett tjejgäng nästa gång? Och gången efter det med oss som var där idag - men kanske utan barn?

Nu har jag precis valt ut 22 st av alla bilder som Pierre fotat tidigare idag (syskonfoto * 2), om jag känner honom rätt så dyker han upp när som helst för att påbörja bildbehandlingen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fick 4 500 000 poäng! Slå det om du kan! Haha! Vad var det för låt du sjöng?

O ja, vi samlar ihop ett skönt tjejgäng till spat nästa gång! ;-)Very very very nice!

O fotona blev som sagt bättre än jag hade tänkt mig - som vanligt! ;-) Ni är ju ett klockrent team!

leapox sa...

Skitbra poäng ju! Eva fick med något sådant sedan. Vi sjöng Cardigans :)