söndag 30 november 2008

kalasdag

Idag har jag fixat och donat med ljus - det är ju första advent. Tagit fram och även köpt julig belysning, strykt och hängt upp nya gardiner. Sedan åkte jag och Maja till min moster Paula som fyllde år. Hon och hennes son Kalle fyller med korta mellanrum så det blev kalas i dubbel bemärkelse! Det kanske var därför tårtan smakade extra gott?

Vi beslutade idag att vi ska strunta i att köpa julklappar till alla i år. Barnen får julklappar och vi vuxna kommer att ha ett julklappsbyte! Vi drog hemliga lappar där det står vem man ska köpa till. Jag vet vem jag har, men tiger som muren... :)

Sedan planerade vi en del inför Sälen-resan. Det kommer att bli kul! På nyår ska jag och Pierre sköta förrätten, tror det blir en gammal hederlig toast skagen... Och bubbel!

Inga kommentarer: