måndag 22 december 2008

jul, jul...

strålande jul... Ja, nu är julen här och vips så är den ju även snart över. Jag tycker alltid att julen går så fort. Mysigast är nästan all väntan och längtan efter julhelgen då man äntligen kan träffa familjen och delar av släkten. Det blir några intensiva mysdagar, tätt följt av nyårsfirande och vips så ska man jobba igen... Hah hah, kanske låter jag negativ, det är jag verkligen inte, men jag tycker alltid att julen raskar på i snabb takt. Men jag tackar ju inte nej till en skön vår och en härlig sommar :) Gillar årstiderna!

Hade tänkt att sluta mitt inlägg här, men med tanke på "årstiderna" så kan jag inte. Såg idag på nyheterna att vi snart kan glömma vita jular här med tanke på klimatförändringarna. Det får mig att tänka ännu mer seriöst på att bli halvvegetarian för att minska ner på utsläppen. Och ännu mer tänka på att köpa närodlat! Jag gjorde det faktiskt idag - valde att köpa köttfärs från grannstaden i stället för från ett annat land, även fast mitt alternativ hade 30 kr dyrare kilopris. Men kanske säger plånboken ifrån snart? Stå på dig, samvetet!

Inga kommentarer: