tisdag 27 januari 2009

fina fisken

Oh jösses... Nu har en timma gått och räkningarna är betalda. HATAR att få lön nästan, eftersom detta med betalningar ställer till det! Men om några dagar, när allt är draget, ja då har jag liksom lite mer koll på vad som är kvar på kontona. Någon som vill extraknäcka som familjen Pocs privata bankman? I det ingår att tygla min mans köplust, hah hah! Medan andra har som motto i stil med att "fånga dagen som den kommer", lever jag med en man med livsfilosofin "den med mest prylar när han dör, vinner". Och han är en riktigt dålig förlorare! Materialisten möter dagdrömmande romantikern, ja så är det hemma hos oss.

Snart ska jag gå upp och däcka. Är totalt jättetrött! Jag behöver nog - eller jag BEHÖVER VERKLIGEN- börja träna, få upp energin och även bli fastare på köpet. Så innan jag lägger mig för natten med den ruggiga (eller ruggigt bra?) boken "Låt den rätte komma in", så ska jag nog kolla upp vilka träningsställen som kör barnpassning. Så blir det. Adiõs, fina fisken.

Inga kommentarer: