fredag 21 augusti 2009

Jobbjobbjobb

Nu har eleverna kommit tillbaka! Det var faktiskt mysigt att träffa klassen igen. De satt helt knäpptysta och jag sa till dem att jag skulle memorera det ögonblicket, hah hah.

Vi börjar ganska soft: en heldag på stranden i Mälarbaden, med bad, kubb, fotboll, volleyboll... Nästa vecka är det dock allvar på en gång, men jag tror många ser fram emot det med.

& snart åker jag förresten till Berlin med 10 elever! 1-4 september ska vi besöka staden. Ska bli hur kul som helst! Men vi har långa dagar framför oss, planet lyfter vid 6 på tisdagmorgon och åker hem vid 22 på fredagkväll. Så de fyra dagar vi är på plats är vi verkligen där heldagar. Tur att man har lördag och söndag hemma med familjen sen.

4 kommentarer:

Pierre Pocs sa...

Skönt att det börjar lite lugnt.
Hoppas du får det kul både i Mälarbaden och i Berlin. Puss

leapox sa...

Tack, älskling :)

Johanna sa...

Hade ni det bra i Mälarbaden? Tur vi klarade oss utan regn iaf. Ta hand om mina elever i Berlin sen och ha det riktigt bra där! :)

leapox sa...

Ja, vi hann dra precis innan regnet kom :)
Så klart jag tar hand om eleverna - om det blir som min förra klassresa utomlands kommer de knappt våga röra sig utan vuxet sällskap i storstan. :)