söndag 4 juli 2010

Bad - bio - begagnat

Vilken dag! Den började med sovmorgon och fortsatte med bad i Borsökna. Mitt första dopp, trots fyra besök tidigare till badstranden. Vi åkte och badade med Majas förskolekompisar Maya & Nikki o deras trevliga mamma Sara. Även Majas kusiner Joel & Linnea kom till stranden med moster Paulina. Hur kul som helst! Paulina tränade simning med Joel & Maya. Vår Maja ville mest svingas i vattnet av Pierre.

Efter stranden blev det en mycket snabb men god lunch hos mina föräldrar. De var barnvakt när jag, Pierre & Paulina mötte upp Mervi & Tobias för att gå på bio. (Är så tacksam över att ha så bra barnvakter, tack mamma & pappa!) "Eclipse" var väldigt bra men jag saknade lite den känsla som filmmusiken gett de två tidigare filmerna. Och sen saknade jag en av skådespelarna som blivit utbytt... Men det var mycket romantik och action. Kanske borde jag se filmen igen för att vara riktigt rättvis i min bedömning... Hur som helst så är böckerna bättre än filmerna!

Efter filmen åkte Pierre på ett roligt fotouppdrag och då passade jag och Paulina på att rensa mamma och pappas förråd på saker vi sagt att vi inte vill att de ska slänga... Dvs flera flera kartonger med leksaker! Så vi anordnade skattjakt och barnen fick plocka det de ville ha. Majas favoriter blev en liten liten Belle-figur och en Ariel-docka. Tror att Joel gladde sig mest åt all Lego och Linnea för en symaskin och vackra klänningar att klä ut sig i. Väl hemma kallade mannen mig för lumpsamlare(!), men jag tycker nog att jag gjorde bra fynd. Maja plockade bara sånt hon ville ha eg. Ok att det blev en del ändå men allt har fått plats i hennes rum iaf. Och återvinning är miljövänligt ju!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Close by

1 kommentar:

Pierre sa...

Var en trevlig dag :)