torsdag 8 juli 2010

Semester

Idag har varit en slö dag. Vaknade 7.30 av att diskmaskinsreparatören var på ingång. Faktiskt skönt med tidig väckning! Mindre kul med kommande faktura...

Upptäckte att vår inspelningsbara box är sönder och garantin och extraförsäkringen har gått ut. Ytterligare en extra utgift, för jag antar att vi vill se på TV i denna familj lite då och då.

Resten av dagen har i alla fall varit helskön! Vi grillade gott och efter lite relax här hemma åkte vi på äventyr. Jag tog med Pierre och Maja till en utsiktsplats som jag velat visa dem länge. Maja är verkligen duktig på att vandra i skog och klättra på berg, blev faktiskt imponerad! (Pierre var så klart lite överbeskyddande igen mot mig när jag tog mig upp för branta backar. Men det uppskattas!) Vi belönade oss med ett dopp i stora Borsöknabadet och sen blev det Slagstaglass.









Nu tror jag att mannen redigerar lite utsiktsfoton och vill han inte se på film med mig, så ska jag fortsätta läsa... Hann läsa ut Jo Nesbös "Snömannen" imorse och har nu påbörjat hans "Fladdermusmannen". Läser böckerna i helt fel ordning men jag tror inte att det spelar så stor roll. De är i alla fall bra sommarlitteratur!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Eskilstuna

Inga kommentarer: