tisdag 20 juli 2010

Tick tack

Semestern tickar på. Än har vi några dagar att njuta av hela familjen innan mannen börjar jobbet och Maja något senare börjar förskolan igen. Cassi har vi knappt sett något av på hela sommaren, hon hänger mest med sin kille. Till hösten blir det nog struktur i tillvaron igen - så snabbt vi anpassat oss till lilla "Bertil" och vice versa.

Nu är det verkligen inte långt kvar. Jag har idag börjat tvätta vagns- och bilbarnsstolsklädslar och börjat sortera bort kläder som en galning. Det här är andra klädsorteringen för mig på kort tid. Den första gjorde jag innan jag var säker på Bertils kön, men nu när de på förlossningen sagt att det blir en pojke, så känner jag att det är dags att rensa och dela med sig av alla tjejkläder till mina vänner. Imorgon kommer nog två tjejmammor och plockar redan. Skönt! (En del kläder har jag dock svårt att skiljas ifrån och de kommer jag att spara ett tag till... Maja kanske vill ha några "fysiska" barndomsminnen kvar.)

Dags att återgå till sysslorna och sedan avrunda med en god bok. Skriver om mitt boktips senare!

Inga kommentarer: