torsdag 26 november 2009

Memory Lane

Som vanligt då. I'm a sucker for old times... Men det är väl bra att jag tycker att mitt liv är värt att se tillbaka på? Även fast jag självklart ser framåt samtidigt som jag försöker leva i nuet....

Hittade i alla fall en bild på min lillasysters gamla blogg. Ser verkligen helt helt sjuk ut på bilden, men ändå så gillar jag den. För det första så kommer jag inte ihåg när och var bilden är tagen. Brukar ha rätt så bra koll, men nu måste jag ärligt medge att jag inte har den blekaste. Vet dock att kortet har några år på nacken, mycket för att min lillasyster mer är en hardcoresnygging än prinsessöt som hon är på bilden. Heh heh. För det andra så gillar jag bilden, för den visar precis så som jag och lillasyster brukar vara (eller brukade, nu ses vi inte så ofta, men det kanske ändrar sig igen när vi gått i pension och ligger på samma vårdhem eller nåt): jag kan tappa allt fokus kring ansvar och bara bli sådär flummig och jo, jag vet - JOBBIG för omgivningen. Med omgivningen menar jag de som för tillfället inte befinner sig i flumbubblan. Men, jag gillar det, just då. Barnet i mig får utlopp och sen kan jag vara seriös och duktig ett bra tag till.


En till bild som jag hittade, denna gång från mannens gamla blogg. Vår lilla Maja. Nyfödd och helt underbar. Kanske passar såhär vid Thanksgiving-tider att jag känner mig otroligt tacksam för det jag har i livet. Vad vore jag utan alla i min familj? Utan min släkt och mina vänner?


(Psst... till höger finns länkar till bloggarna.)

Inga kommentarer: