söndag 22 november 2009

Ny vecka

Imorgon börjar en tung vecka. Jag kommer att hålla flera utvecklingssamtal. Dessutom är det en hel del planering som krävs - vad kommer jag att hinna undervisa mina grupper i dessa få återstående veckor innan jullovet? Tiden tickar i ett rasande tempo!

Nu ska jag nog i alla fall gå upp och läsa. Läser 4 böcker samtidigt. Marilyn Mansons biografi är en av dem, men den är för grov så den kan jag inte läsa på en gång. Jag vill dock ta mig igenom den. En annan är boken "Marley and Me", en hittills gó historia om en ouppfostrad hund. Den tredje är "The Secret Diary of Adrian Mole", men den är inte så bra som jag väntade mig. Än. En ungdomsbok, som jag vill läsa för att kunna tipsa - eller avråda - mina elever. Slutligen "The Host" av Stephenie Meyer. Det lutar åt att jag kommer att avsluta den sistnämnda boken innan jag återupptar någon av de andra tre böckerna. Men den boken är bra! Förutom att jag blev lite irriterad över en sak igår, men det kanske får sin förklaring senare i boken.

Snart kommer nog mannen och Cassandra hem från bion 2012. Jag ville också gå på den filmen, men vi har ju en liten Maja hemma och denna gång fick jag stanna hemma. Brädad på ensamtid med mannen! Något som vi har så lite av. Men å andra sidan har jag bara slappat och njutit av lugnet som varit här hemma sedan Maja somnade för natten. Natti...

Inga kommentarer: