lördag 17 april 2010

En lördag i april

Idag är det lördag! Det innebär att vi ska gå på Brandstationens Öppet Hus med Maja. Sen ska vi fira min lillasyster Eva som fyller hela 25 år. Och Maja behöver nog få köpa sin lilla godispåse också...

Det som skymmer denna lördag lite är att de tyska gäster från Berlin som besökt mig och mina elever är fast i Stockholm. Pga vulkanutbrottet på Island har de inte kommit iväg med sitt flyg och tillbringar nu två nätter på ett hotell i Stockholm. Förhoppningsvis betalar flygbolaget kalaset. Jag är lite stressad över detta faktum. Det som är lite jobbigt är att jag är den i familjen som oftast är på gott humör. Och nu när jag har varit rätt slutkörd (pga ett par nätters lägerskola och den påfrestning det faktiskt innebär att ansvara för 40 elever och några vuxna dygnet runt samt att jag är gravid och försöker vara en mamma och sköta mitt jobb)så blir det som att alla blir lite tjuriga här hemma. Puh! Men nu ska humöret upp på topp igen och jag hoppas att resten av mina familjemedlemmar hakar på den trenden... Våren är här, vi är lediga i helgen och snart vankas det tårta!

Inga kommentarer: