torsdag 29 april 2010

Bildbehandling

Sitter just nu på lektion med en grupp elever som jag undervisar i e-val data. Denna period jobbar vi med bildbehandling och temat för idag är skönhetsretusch. De sitter verkligen och jobbar på bra, så jag har passat på att fixa lite med bilder från Berlin-besöket (lägger upp dem imorgon då jag även fått min mans bilder från besöket. Hyrde in honom som fotograf en kväll..). Och jag passar även på att lägga upp några bilder från de senaste kalasen vi varit på. Observera att dessa bilder inte är skönhetsretuscherade... dock förminskade och med en liten s-kurva kanske... Och de är lite suddiga dessutom, för jag har inte lärt mig behärska min "nya" kompaktkamera till fullo än.


Från storasysters kalas. & vilket bullkalas det var!


Från lillasyster kalas. Tyckte denna bild var lite rolig med alla fotografer.


Maja var på sin kompis Minous 3-årskalas och åt pannkakstårta från Hello Kitty-tallrikar.

Inga kommentarer: