torsdag 8 april 2010

Sicko

Igår var jag på middag hos en kollega och hade en jättetrevlig kväll. Men efter ett par timmar började jag känna mig konstig. Trodde att det var någon slags graviditetströtthet som återkom, men det har ännu hållit i sig. Jag har inte feber, men har gåshud på kroppen nästan hela tiden. Har lite svårt att få i mig mat, kött gick till exempel inte alls idag. Har dock ätit frukt och blåbärssoppa och lite godis(!). Är hängig och trött och känner mig febrig. Orkar inte gosa med lilltjejen (som tur är har hon fått leka med grannflickan idag och sen har hon varit jättesnäll idag hemma, lekt mest för sig själv). Orkar inte rätta eller skriva utvecklingsplaner, sådant som jag hade tänkt att syssla med ikväll.

Och så är det samvetet. Igår åt jag för första gången sedan jag blev gravid (inklusive graviditeten med Majas) lite brieost. Jag älskar brie, men man ska ju undvika det. Osten var dock pastoriserad och jag vet att många äter det då. Jag håller ju även på med kattlådan, men är då mycket noga med hygienen. Så nu är jag rädd för att jag har fått listeria eller toxoplasmos! Jag som inte ens är hypokondriker, men mitt samvete efter brieosten är inte rent... Jag ska till barnmorskan om två veckor, undrar hur jag ska lägga upp det då att jag vill göra prover på listeria och toxoplasmos... Har jag det så är det inte hela världen, men får bebisen det, jag då är det inte alls kul.

Nu ska jag pussa på min Maja. Och gosa med "Bertil" i magen (Maja har döpt bebisen... men vi får väl se vad han kommer att heta...). & krya på mig! NU!

Inga kommentarer: