tisdag 8 juni 2010

Bree Tanner

Nu har jag äntligen läst ut boken om Bree Tanner. "Bree Tanners andra liv", skriven av Stephenie Meyer, är ju en bibok till den tredje boken i Twilight-sagan. Boken finns att läsa gratis på engelska på http://ld-breetannerbook.libredigital.com/index.html, eller så kan man ju köpa den i bokform. Jag har faktiskt köpt och läst den på svenska, men kommer så klart även läsa den på engelska.

Min snabbrecension av boken är att den är läsvärd. Boken är nog inte särskilt intressant för dem som inte är insatta i Twilight-sagan, men för oss som är inbitna fans (fast jag måste erkänna att hysterin är mer mycket dämpad för min del) är den nästan ett måste att läsa. Läsaren får mer inblick i vad som händer i bok nr 3 - ett annat perspektiv är i fokus. Bree Tanners perspektiv, mer precist. Och vem är Bree Tanner då? Jo, hon är med i en armé av "nyfödda vampyrer" vars uppgift är att förinta Bella, den kvinnliga huvudkaraktären i denna populära saga. Och om bara ett par veckor är det dags för biopremiären av filmatiseringen av just bok nr 3 "Eclipse" (alt. "Ljudet av ditt hjärta" på svenska). Klart jag kommer att gå och se den... precis som det inte var en tvekan om att jag skulle läsa "biboken". Men, som jag syftade på tidigare; boken är inget för dig som inte vet något om Twilight. Då kan du hellre satsa på annan läsning i sommarsolen!

Inga kommentarer: