tisdag 22 juni 2010

Det här är livet

En tanke slog mig nyss. Det här är livet, eller snarare ett av livets goda ögonblick. Jag sitter just nu på en stor sten halv åtta på kvällen och ser på när min dotter springer och leker på gräsmattan hur lycklig som helst. Ibland är hon barfota, ibland inte. Men hon har ett stort leende på läpparna och strålar lika vackert och varmt som solen denna underbara kväll. Ändå var det svårt för henne att få med mig ut igen. För jag är så himla trött! Mannen lyckades hon inte få med överhuvudtaget; han praktiskt taget stupade i säng efter middagen. Jag är glad att hon fick med mig. Har det så skönt här! Men samtidigt vet jag att jag kommer att somna vid nattningen innan min prinsessa...


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Bakgatan

1 kommentar:

Heini sa...

Exakt, Kati! Det gäller att stanna upp ibland och bara suga i sig stunden som den är. Man kan upptäcka fantastiska små grejer - genom barns ögon! <3