söndag 20 juni 2010

v. 32+5

Är nu i v. 32+5. Tiden går ju otroligt fort! I helgen har jag ännu en gång sorterat bland bebiskläderna och faktiskt påbörjat packning av BB-väskan. Vi fick idag även förklara för Maja vad BB är för något. Hon är så söt och tänker mycket på "Bertil i magen".

I veckan är det dags att damma av Majas gamla vagn och göra plats för spjälsängen i vårt rum. Jag hoppas innerligt att vagnen är intakt efter ett par år i förrådet. Gillar verkligen den vagnen och har inte lust att lägga ut pengar på en ny. Majas gamla vagn är ju marinblå med detaljer i khaki. Många trodde att Maja var en kille, bara för att vagnen är blå. Fick höra av en försäljare att t.o.m rött klassas som en mer neutral färg än marinblå. Men vi ville ha en blå vagn och bestämde oss för det!

Ja. Om ca 7 veckor är det nedkomst för bebisen. Som för övrigt ligger med huvudet ned just nu! Fick det dubbelkollat sist jag var hos barnmorskan. Så det är bara att rent mentalt förbereda sig för en vanlig förlossning... innan var jag inställd på att "Bertil" inte kommer att vända sig, eftersom han för bara ett par veckor sedan låg exakt likadant som Maja gjorde för fyra år sedan. Den gången blev det kejsarsnitt, men som sagt, det lär inte bli det nu. Allt blir nytt denna gång: vanlig förlossning och en pojkbebis i stället för tjej. En pojkbebis utan namn också, på Maja var vi rätt ense om namnförslag. Jag hoppas verkligen att allt kommer att gå bra!

1 kommentar:

Heini sa...

Det klart att det kommer att gå bra! Du är ju en supermama!!