onsdag 15 juli 2009

Jo, det är sant

Jag har ju som jag tidigare skrivit smittat av min Twilight-feber till flera personer runtomkring mig. Borde nästan få betalt för att jag höjt medelåldern på läsarna ;) Något som jag verkligen älskar är att min man fastnat för böckerna! Ok, han går inte omkring och pratar om böckerna, läser utkasten man kan hitta på författarinnan Stepehnie Meyers hemsida och läser på mer om karaktärerna så som jag gör, men han gillar verkligen att tillbringa tid med näsan i Twilight-sagan. Åh, det gör mig så glad!!! Det är lite som att han delar och intresserar sig för mitt intresse. Tack, älskling!

Jag tror skarpt att både han och jag kommer att gilla HBO-TV-serien "True Blood" (högkvalitetsserie om vampyrer...). Den är inte utkommen på DVD än, och säsong två är snart igång på just den filmkanalen som vi saknar... trist. Hoppas någon vanlig kanal köper in serien! Faktiskt så är det ju så att Alexander Skarsgård har en ganska stor roll i serien och det borde ju vara intressant för svenska folket att se hans insatser i Hollywood.

Jag håller just nu på och läser något helt annat - "Tusen strålande solar" av Khaled Hosseini (författaren till "Flyga Drake"). Väldigt gripande historier denna magnifika författare lyckas få på pränt. Jag säger bara det: man ska vara glad för att man lever så gott som man gör. Många människor i världen lever under misär och tyranni och här går man och blir sur för att det ligger strumpor och skräpar på golvet.

1 kommentar:

Pierre Pocs sa...

Haha vad gör man inte för sin "Bella" ;)