söndag 19 juli 2009

Tre val

Häromdagen tänkte jag på en sak som så klart aldrig kommer att inträffa, men ändå... Om jag skulle få välja att vara vilken påhittad karaktär som helst, vilka tre skulle jag då välja.
Utan inbördes ordning:

*Bella i Twilight-sagan (om hon inte skulle gå, så skulle jag "nöja mig" med min egentliga favorit Alice).
*Hermione Granger i Harry Potter.
*Lara Croft i Tomb Raider.

Vill berätta, men låter det vara oskrivet vad min mans kommentar var om mina val... Men jag får väl lov att förklara mig då ifall någon undrar varför just ovanstående tre får vara på min lista:


Bella för att hon är så oegoistisk och upplever en sådan fantastisk överjordisk kärlek. Men mest av allt för så många saker som händer i bok fyra "Breaking Dawn" som jag tyvärr inte kan gå in på utan att förstöra för dem som inte läst böckerna än. (Alice för att hon rör sig som en dansare, och jag älskar ju dans, och är så söt och snäll, ser in i framtiden och har ett sånt schysst förhållande till coola Jasper.)


Hermione för att hon är så jäkla klipsk och pratar med sån skön dialekt. Och hon kan trolla!


Lara Croft är ju grymt sexig, men det är inte det: hon är riktigt tät, bor i ett galet fint hus, är en duktig arkeolog (ett gammalt drömyrke för mig) och så är hon vass på kampsport, motorsport... Men upplever hon äkta kärlek?

(och alla bilder är lånade bilder... Säger som eleverna, men jag har dåligt samvete fast jag har ett leende på läpparna vad gäller min lathet ikväll - de är från google.com...)

2 kommentarer:

Pierre Pocs sa...

Google hmm ;) Om du ändå spånar fritt borde du kanske tänka över klonings alternativet? En kvart av alla borde ju bli rätt lyckat. En blodsugande, tonårig arkeolog och en del du för sexigheten ;)

leapox sa...

Wow, mannen! Där fick du till det! Alltid lika kvick. Puss...