måndag 6 juli 2009

Smittat av mig...

Twilight Saga-febern har inte lagt sig... Jag har snarare smittat ett par kollegor till mig, dragit med mig några vänner och familjemedlemmar och nu så har äntligen min man börjat läsa första boken - underbart! En kärlekshandling från mannens sida, kan man väl säga, eftersom han intresserar sig för vad frugan (dvs jag) har på hjärnan. Jag läser om böckerna nu, men denna gång på svenska. Men jag ska ta en paus och invänta bok nr 3 "Ljudet av ditt hjärta" som kommer ut i pocketformat nästa vecka. Och så har jag förbeställt "Defining Twilight" - en kanonbra guide till de svåra orden i Twilight-boken. Perfekt för mig som engelsklärare ju!

Ja, snart kanske jag kan vänta mig att mannen svänger sig med fraser liknande de Edward säger till Bella. Ta t.ex. min favorit: "Look after my heart --- I've left it with you." Eller den nästan lika bra "If I could dream at all, it would be about you. And I'm not ashamed of it." Eller kanske "You are my life now." Det finns så otroligt många romantiska uttryck, men jag rundar av med tre då... "It makes me… anxious… to be away from you.", "Be safe" eller om vi är ute i regnet kan han dra till med "You smell so good in the rain"... Realistiskt, eller? Hoppas det... <3<3<3

1 kommentar:

Pierre Pocs sa...

Det där kortet var ett tag sedan ;) Puss