fredag 31 juli 2009

Göteborg

När jag slutade gymnasiet var en av mina drömmar att flytta till Göteborg. Nu tog mitt liv en annan riktning, men lillasyster har i alla fall flyttat dit.

Pierre, jag och Maja spenderade några dagar i staden med Eva och det var jättetrevligt! Hur mysigt som helst! Ett besök på Universeum, shopping i Nordstan och på Avenyn. Vädret var verkligen inte det bästa så det blev ingen paddantur eller sväng till kusten som var eventuella planer som aldrig aktualiserades. Men jag återvänder gärna!!! På Universeum var Maja förresten väldigt mysig - "mamma, pappa, jag vill köpa den och klappa den" (om fjärilar, grodor och insjöfiskar) och "åh, så söt!" (om t.ex. ormar). Hon har verkligen ett stort hjärta; många människor, djur och saker får plats där. En annan fascination hon inte riktigt kunde släppa var ett kort på en av Emmas (lilsyrrans sambo) tidigare hästar som blivit avlivad. "Blööde hon?" "Vad hände sen?". Undrar hur många gånger moster Eva fick dra historien... Säkert lika många gånger som Maja frågade efter glass...

Nå, t.ex en shantimatta, schyssta fotoböcker och spexiga kortspel fick följa med oss hem som minnen. Shantimattan är guld värd!!! Den kommer jag att försöka använda dagligen.

Förresten... det är verkligen tur att ha en syster i Stockholm och en i Göteborg (även fast jag så klart vill ha dem som grannar här...). Undrar om jag skulle flytta till Malmö då, så täcker vi alla svenska storstäder...

~bilderna nedan är tagna i de olika zonerna för dans, spelning och byteshandel. Säkert något mycket konstnärligt jippo, sånt gillar vi ;)~


Inga kommentarer: