onsdag 10 februari 2010

14+3

Imorgon är det en vecka sedan som vi var på inskrivning på mödravårdcentralen. Till sommaren kommer jag att bli mamma igen! Jag längtar! Förhoppningsvis går allting bra så att vi kan möta sensommaren med en till liten prinsessa eller familjens första prins. (Nu räknar jag inte med katterna, för hittills är ju katten Gizmo vår lilla bortskämda prins.) Jag mår i alla fall bra nu! Illamåendet som jag känt är borta, som tur är. Däremot så är jag fortfarande galet trött och så känner jag redan av mitt bäcken.

Enligt Internet är det nedräkning 9:e augusti, dagen innan Majas 4-årsdag. Enligt barnmorskan "gravidsnurra" är det den 7:e och enligt barnmorskans datasystem är det 6:e augusti... Om fyra veckor har vi tid för ultraljud och då får vi antagligen ett nytt datum. Åh, ultraljud är ju så häftigt! (Bloggade om mitt första ultraljud med Maja i magen. Fast just då hette hon Kotten. Strax därefter blev det Spartacus och vårt påhittade motto "Jag är här för att härska - lär mig hur ;) )

(4 dagar innan vi fick träffa vår lilla Maja, då känd som "Spartacus". V. 38+5.)

(Maja är ganska nyfödd här, kommer inte ihåg exakt hur många dagar/veckor hon är. Lycka att hålla sitt barn!)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tank om knytet fods nar vi kommer till Sverige? Planerar just nu att komma "hem" tva veckor i borjan av Augusti. Hoppas att timeingen blir ratt. Skont att du mar bra. Lycka till pa Ultraljudet. Ar det i 3D?
Kramar,
Pia

leapox sa...

Åh, vad kul det vore om timingen blir rätt!
3D-ultraljud finns inte här på sjukhuset. I så fall måste vi boka privat i Stockholm, men det kan det ju vara värt ;)

Johanna sa...

Nemen GRATTIS!! Åh så kul, vilken överraskning!! :) Har jag missat det helt eller vet dom på jobbet? :) Jättekul iaf, jag är avis :) Stort grattis igen!

leapox sa...

Tack Johanna! :) Några vet om det på jobbet och ryktet sprids väl fort...